Druhý rok běhání

29. říjen 2015 | 22.40 |

Úplně jsem včera zapomněl, že jsem měl druhé výročí začátku běhání. Patří se tedy napsat další bilanční článek.

Dívám se, co jsem psal o běhání po prvním výročí (zde). Víceméně se nic nezměnilo: cítím trvající úžas, že jsem se stal na středně-věkovo-krizová kolena běžcem. Setrvává též bohužel, že nehubnu a zpomaluju se. Jediným zlepšením co do výkonu je, že si lépe umím řídit tempo a bez problémů zvládnu delší běhy než zpočátku.

Ani si to v běžném provozu neuvědomuju, ale běhání je drsná droga. Když bych si přiznal pravdu, tak je sotva jaká jiná zábava, která by mě byť jen vzdáleně srovnatelně uspokojovala. Když ve volném dni neběžím, jsem naprosto na zabití. Když běžím, i celkem marný den je snesitelný.

Pokud jde o euforii, samozřejmě s rostoucím počtem výběhů jsou mezi nimi mnohé, které běžím z povinnosti a ani je moc nevnímám. Ale zůstávají některé fantastické euforické zážitky: například poslední sobotu jsem běžel hodinu a čtvrt v odpoledním podzimním slunci podle karlovarských řek. Všude bylo spoustu lidí, slunce oslepovalo, něco tak silného moc často nezažiju - byla to nádhera.

Jednotlivosti:

- účastnil jsem se prvního závodu, byl to veliký zážitek na celý život;

- po závodě jsem však skoro tři měsíce neběhal, protože jsem toho měl celkově plné zuby;

- různě vyhledávám metody, jak si oživit zábavnost běhu. Vloni jsem se stal členem skupiny na serveru strava.com, takže každý týden vidím žebříček uběhnuté vzdálenosti, tempa a nastoupaných metrů;

- před měsícem jsem (původně kvůli novému telefonu) začal laborovat zase s běháním podle telefonu. Našel jsem si pěknou aplikaci od Addidas - jmenuje se michoach. Je zdarma na všech platformách a mohu ji doporučit hlavně těm, kdo by měli chuť vyzkoušet tréningové plány; statistika běhů není špičková, třeba oproti strava.com, a web je trochu podivný. Micoach se mi však velice líbí právě kvůli použitelnému systému tréningových plánů: buď příprava na běh určité vzdálenosti dle požadovaného času (například chci natrénovat 10 km trať na čas 1 hodina) nebo obecně fitness nebo třeba hubnutí. Koupil jsem si měřák tepu k telefonu a běhám nyní tréninkový plán na hubnutí. Je to zase něco nového: telefon mě koučuje při běhu, jestli mám zrychlovat nebo zpomalovat, podle toho, jakou mám zrovna tepovou frekvenci. Běhám kvůli tomu šíleně pomalu (protože jakmile zrychlím, tak mi vyletí tepovka do předsmrtných hodnot), ale je to změna a osvěžení.

Závěrem dám srovnání statistik, které jsem psal i loni.

  

První rok
Druhý rok
běhů 147 87
celkem (km) 844 596
prům. tempo (min/km) 6:48 7:14
nejdelší běh (km) 15,8 21,1
průměrná délka běhu (km) 5,7 6,9
nejrychlejší běh (min/km) 5:37 6:09

Děkuji čtenářům za pozornost a povzbuzování u běžeckých článků! :-)

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Druhý rok běhání zbyněk 31. 10. 2015 - 09:46
RE(2x): Druhý rok běhání jarmik 01. 11. 2015 - 20:37
RE: Druhý rok běhání eithne 09. 11. 2015 - 19:47
RE(2x): Druhý rok běhání jarmik 12. 11. 2015 - 20:14