Na kolobce Českým středohořím a jinde

13. červenec 2014 | 15.05 |

Předem svého příspěvku se omlouvám, že následuje 19 fotek a na většině z nich je moje koloběžka. Objektivně je to strašné. Rozhodl jsem se však, že najednou sem vložím fotky z letošních výběhů na koloběžce a i některých jiných. A čtenář nechť trpí!

Úštěk

Hlavní série je ze včerejška. Namísto velké dovolené se budu snažit letos podniknout přes léto co nejvíce hezkých akcí pro radost. (Jak je vidět i dál, mám takové životní období malých krůčků a malých radostí, ale v co největším množství - připadá mi to teď nejlepší.) Včera jsem se vypravil na zatím svůj nejdelší výpad na koloběžce: ráno jsem dojel vlakem do České Lípy a na kolobce přejel přes Úštěk do Lovosic.

úštěk-vlak

Vlakem jezdím jen na výlety, proto každá jízda zůstává pro mě
krajně romantickým zážitkem.

Přemýšlel jsem, zda navštívit nějaký nový kraj, který neznám. Ale nakonec jsem víc se chtěl vrátit sem, protože se mi tam líbí.

úštěk-zahrádky

Obec Zahrádky - ozdobný kámen na zahradě.

Postupem doby jsem si velice oblíbil jednotný styl domů, které tam jsou. Přestože stojí na vesnicích, jsou to veliké domy se čtyřmi podlažími (nebo aspoň čtyřmi řadami oken). Liší se jen minimálně, vše podle jednoho mustru. Ale terpve tím jsou krásné, jak representují určitý region. Když mezi nimi stojí nějaký běžný nový dům, má taková nemovitost nulovou prestiž - v mých očích.

úštěk-bílý dům

Jednoduchá varianta s bílou fasádou. Na delší straně má balkonek s krásným železným zábradlím.

Zjišťuju, že se potřebuji vracet a zase se na ty domy po čase podívat - s odstupem doby a v nové životní situaci.

úštěk-žlutý dům

Jeden výstavně renovovaný - v horním podlaží bývá buď zbožná soška nebo obrázek.
Toto je opulentní (ale též velice častá) varianta, která má na delší straně podloubí se sezením.

Můj včerejší dojem bylo překvapení, kolik těchto domů je opraveno. Možná to byl jen optický klam, že jsem poprvé jel vlastní silou: přeci jen z auta jsem toho určitě viděl jen zlomek toho, co člověk vidí z kolobky nebo z kola. Ale přesto se mi zdálo veliké procento domů fungl nově a naprosto luxusně (až hříšně dokonale) opravených.

Muselo tam natéct poslední léta strašných peněz.

A i domy, které byly bez omítky a horší, tak často byly v rekonstrukci: velice málo jich bylo prázdných, skoro všude se pracovalo, byla vidět vyměněná okna a další úvodní fáze oprav.

úštěk-starý dům-zátiší

Zatiší před starým hrázděným domem.

úštěk-starý dům celek

A celkový pohled, ať těch fotek není málo...

Trasu jsem měl naplánovánu tak, že v polovině byla má obligátní oblíbená turistická památka - kostelíky v Ostrém u Úštěku. Odminula je vidět postupující rekonstrukce - budovy jsou nahozeny a uzavřeny, vyměňují postupně kameny na zábradlí schodiště.

úštěk-kalvárie

To se neokouká.

úštěk-výhled

... a na jih. Výhled na město Úštěk a rybník Chmelař je stále stejný.
Cestou do Litoměric bylo bohužel nutno překonat ten dvojitý vrch Sedlo v pozadí.

Základem bylo samozřejmě bezuzdné debužírování v kavárně pod kostelíky. Obsluha se tam mění, ale vždy je velice příjemná; lahůdky jako vždy skvělé. Mihli se tam i oba manželé majitelé.

Z kavárny nemůže chybět samozřejmě můj nejmilejší fotografický žánr, a sice zátiší s jídlem a pitím.

úštěk-pivo

Napřed pivo.

Měl jsem několk chodů - vždy mají polévku a saláty. Všechny jsem si vyfotil. Ale dám sem už jenom závěrečné kafe.

úštěk-kafe

Frapé s něčím vynikajícím, co nazývají "tmavý švestkový koláč".

Odpolední etapa šla dost ztuha. Ale plán jsem splnil a došoupal se nějak napřed do Litoměřic. Hlavou se mi honilo, že je to město, kde zemřel p. Karel Hynek Mácha a následně se narodil pan Felix Holzmann. Je to všechno jenom náhoda? A co na to p. Cílek?

Končil jsem v Lovosicích. K nádraží jsem jel podél obrovského průmyslového areálu chemičky, která patří p. ministrovi financí. Je to docela retro pocit vidět tu fabriku ze staré průmyslové školy, která smrdí a kouří, na nejvyšší budově je obrovský plakát nějak jako "Ano, bude líp, umíme dát lidem práci" a k tomu mít v košíku na kolobce noviny, které ten p. ministr vydává.

lovosice-nadrazka

Nádražka Lovosice - krásně jsem stihl před vlakem ještě pivko a dojezd Tour de France.
Nevidím často hrací automaty; jen mě zaujalo, že mají malou škvíru na vkládání peněz
a velkou díru na výdej peněz.

Třeboň

Ještě dám nerozumně pár fotek z jiných akcí. Napřed z firemního výletu do Třeboně.

třeboň-já

Zde já sám přímo na stroji u rybníka Hejtman.

Pojal jsem výlet sportovně: oběhl jsem Svět (rybník) a druhý den zajel do Chlumu u Třeboně na kolobce.

třeboň-chlum

Kolobka a v pozadí barokní kostel - můj oblíbený žánr.

Choteč

První týden v červenci jsem byl doma pět dní sám. Musel jsem pracovat, ale i tak to bylo období, které je tou pravou dovolenou a osobním volnem...:-) Večer jsem porůznu vyjížděl po okolí. Dám dvě fotky z mé asi nejoblíbenější lokality z přihlehlé části Prahy-západ, a sice kostela v Chotči.

chotec-celek

Kostel v Chotči e malebně položen a vypadá hezky.
Jen z něho není žádný výhled.

chotec-strom

Kolobka a strom ve večerním slunci.

Přívoz

I nadále si držím přesvědčení, že je potřeba vyhledávat každou minutu pěkných zážitků během všedních dnů. Takže jak to jde, jezdím do práce a z práce na kolobce a přívozem přes Vltavu. Je to neuvěřitelně idylických pár minut na vodě.

přívoz-lihovar

Ranní opar, řeka, v pozadí Vyšehrad.

privoz-veslarský ostrov

Večerní slunce, čekání na Veslařském ostrově na přívoz zpátky.

Lovoš

Zatím se mi nepodařilo obnovit rodinné výlety, protože Garíšek pořád v poledne spí a celkově to je pro něj a tím i pro mě dost trápení. Zkusil jsem letos obligátní Lovoš.

lovos-v lese

Les není jeho doménou - málo to připomíná obchoďák. A navíc to jde do kopce.

Pod příslibem párku sice vyšel aspoň do půlky kopce a pak se nechal vynést. Ale nahoře už dost prudil.

lovos-vyhlídka

Nechci fotit, chci domů. Výhled z Lovoše na Lovosice.

Děkuji za trpělivost.

Do nového týdne přeju čtenářům i sobě, abychom dělali, co máme.