Crash testy na youtube

9. duben 2008 | 22.19 |
Objevil jsem pro sebe nový žánr na youtube - crash testy. Je to prostě dokonalý.

Než se pustím do rozbíjení aut, tak jenom malá deníčková poznámka: dnes jsem se vypravil poprvé sám, bez trenéra, do posilky a příjemně jsem se zničil. Jsem zvědav, jak tam bude v létě. Bylo tam už teď dost horko, jak tam ta tlupa lidí vyvíjela tepelnou energii prostřednictvím konverze neúčelné energie pohybové. O kolik tak vytopí místnost čtyři usilovní na rotopédu vedle sebe?

Jednou jsem se čistě namátkou díval, co tam je o Oplu Vectra, našem to převážedle. A tam jsem narazil na crash test našeho modelu.



Dostal tehdy 2,5 hvězdiček z 5. Když se na to člověk kouká, tak tomu řidiči docela divně sjíždí hlava do dveří. Taky se mi zdá, že u něj začal povolovat práh a trošku se kabina smrskla - je to vidět myslím nejlépe z horního pohledu. V popisu EuroNCAP moc nadšení nevládne. Hrozilo vážné poranění jednoho stehna řidiče, taky se jim nezdály pásy. Kabina prý celkem vydržela, ale píšou, že evidentně už to bylo na hranici možností a stačilo už jen málo, aby se zmáčkla. Výsledky v zásadě potvrdil i opakovaný test v roce 2001, když Vectra B končila. Tehdy dostala 3 hvězdičky, protože už měla 4 airbagy. My máme jen 2, takže jsme blíž tomu prvnímu testu, který se dělal na autu s jedním airbagem.

Nejhorší na všem je ale pohled spíš dozadu, jak tam lítá strašně figurína 18-měsíčního a 3-letého dítěte. Radši bychom prostě neměli do ničeho narážet.

Když se nad tím zamyslím, tak toto je v mých očích asi největší důvod pro případnou obnovu vozového parčíku. Moderní auta srovnatelné, nebo dokonce lehce nižší třídy jsou na tom podstatně lépe. (Byť nejsem škodovák, tak jsem koukal, že i první oktávka - po nějakých úpravách poté, co původní testy nic moc - nakonec měla velice slušné výsledky bez vážných výhrad a 4 hvězdičky z 5. Takže teda ne všechna starší auta jsou nebezpečná).

Když jsme u těch moderních aut, tak třeba ve Ford Focus je to oproti naší Vectře rozdíl třídy. Tu hudbu si pan uploadovatel mohl sice odpustit, ale jinak je ten čelní náraz v 64 km/h pokoukání celkem idylické.



No, od úvah o Fokůsku mě to skutečně neodradilo; u tohoto vozu naopak vyslovený fanoušek jsem. A to se pořád pohybujeme u kombíku ve slušné výbavě kolem 400 tis. Kč. V této třídě takováto suverenita - to klobouk z hlavy dolů před tou vaší šťavnatou úrodou!

Jako studijní materiál k pochopení, jaký význam má pevná kabina, jsou výborné crash testy čínských automobilových průkopníků. Zvlášť ten okopírovanej Seat, který se prodává v Rusku celkem ve velkým pod názvem Cherry Amulet, tak to je jistá smrt (jmenoval se tak i jeden kung-fu film, ale to už se raději vrátím k tomu Nejedlému). Z následující scény to pochopí názorně i automobilový analfabet, jako třeba já.



Následuje další číňan - Brilliance, kterou p. Charouz prodává i u nás v kotlině. Při nárazu tam však řidič předvede poslední smutné tragikomické vystoupení na téma, jak se zabít o zohýbaný přední sloupek, vypadnout ze dveří a pozorovat airbag nafukovat se někde úplně vedle.



Když už teda to naprat do betonu, tak asi nejlépe s hvězdou na volantu. Největšího rozbitýho Mercedesa jsem našel E-Klasse; S-Klasse jim bylo zjevně líto ničit. Možná je to zavádějící záběr, protože je krátký a nekvalitní. Ale zdá se mi, že řidič si po nárazu tak leda otře kapesníčkem orosené čelo a tím jeho zdravotní problémy jsou vyřešeny. A potvrzuje to i komentář na webu EuroNCAP.



Jak vždycky říkám: až budu mít E-Klasse (nejlépe limuzínu, protože už nebudu převážet žádné náklady), tak podle toho neomylně poznáte, že jsem za vodou.

A na závěr slavný test: S-Klasse proti Corse. Můžeme si na tom demonstrovat, že řidič Damleru to patrně přečkal jen leknutím ze zbytečně vystřelených airbagů...

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Crash testy na youtube dj-team 09. 04. 2008 - 23:40
RE: Crash testy na youtube jana* 10. 04. 2008 - 06:58
RE: Crash testy na youtube hablina 10. 04. 2008 - 08:44
RE: Crash testy na youtube dj-team 10. 04. 2008 - 20:25
RE: Crash testy na youtube sargo 10. 04. 2008 - 21:06