Oblíbená reklama (řetězák?)

25. březen 2010 | 19.20 |

Pečlivě udělaný článek u kolegyně Eithné (tento) je jako dělaný k položení si otázky sám sobě, kterou reklamu mám vlastně nejradši (je-li taková).

Jelikož ten článek byl o humoru a erotice, napřed jsem si říkal, která humorná reklama se mi líbí. První, co mě k tomu napadlo, byla před časem kampaň na Citroen C5, jejíž myšlenkou bylo, že na první pohled to vypadá jako německá limuzína, ale není.

Na youtube jsem nakonec našel jeden ještě vyhrocenější klip z té série, který jsem ani z TV neznal.  Docela bych to bral, i když tedy o kousek je to přepálenější, než by bylo nutné - ono už délka 1:30 min. je na reklamu docela kláda. Na druhou stranu, ten billboard Berlin - 108 km ve švabachu, to se mi líbí. (Úplně nejlepší je samozřejmě na pozadí ta nazelenalá kancelářská budova ve stylu architektury 70. let, když vjede do města).

A hlavně: vysoce cením, že nešetřili podstatným prvkem německé cool videoestetiky, a to silnou podsaturovaností a posunem do chladných barev.

  



Unmistekably German (C5)

Jinak tedy jako úplně moje nejoblíbenější reklama jsem měl první myšlenku na německé pivo Jever. Pivo je myslím z Fríska; ani ho neznám, nikdy jsem ho nepil. Když jsem si ten klip (po letech) zas vyhledal, tak se mi ten první dojem potvrdil - tohle ve mně nezpůsobuje napětí, nýbrž uvolnění.



Jever

Když si člověk vezme, že to je na pivo, tak to pojali dosti avantgardně: nevybavuju si druhou reklamu na pivo, která by nestála na tom, že pivo sdružuje. Tady je chlapík sám, řiká si, že už ho dost věcí štve, ale že jsou i dobré chvilky. Dle mého to působí dobře z toho důvodu, že za tím stojí psychologický postřeh, který jsem nedávno slyšel od Jerome Klapky Jerome v audio povídce O lenošení: opravdu si lenošení vychutná jen ten, kdo má spoustu věcí na práci a každou chvilku nicnedělání si musí ukrást. Pokud skutečně nemáme dlouho nic na práci, nestojí to za nic.

Jsem si vědom, že by někdo mohl v tom vidět jako slabinu určitou namachrovanost; ale mně tam nevadí, spíš jsem si říkal, že by to tam někdo mohl vidět.

A samozřejmě, jak se něco odehrává v takovém neurčitém jarně-podzimním čase v dunách u moře, to nemůže být chyba. A když navíc do toho je uvolněný beat a nějaké posmutnělé brnkání na piánko, tak... se to dostane až ke mně na blog.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Oblíbená reklama (řetězák?) dj-team 25. 03. 2010 - 19:38
RE: Oblíbená reklama (řetězák?) eithne 25. 03. 2010 - 22:37
RE: Oblíbená reklama (řetězák?) pm 26. 03. 2010 - 09:00