Článek Vyšší čtenost a PageRank: pise.cz nebo blog.cz?

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Vyšší čtenost a PageRank: pise.cz nebo blog.cz?

16. 04. 2008 - 05:34

samotar®vzpomina.cz: Ono je to někdy na škodu, když se dostaneš do vyhledávačů. Pak tě náhodou najde tvuj šéf a je průser.

---
samotar.vzpomina.cz

16. 04. 2008 - 06:46

hablina: Proto se alespoň částečně držím v anonymitě, nechci dělat své rodině ostudu. Page rank na blog.cz mám -1, tady 2.

---
hablina.pise.cz

16. 04. 2008 - 07:12

jarmik: Přátelé, už je mi moc let na to, abych psal blog s tím, že bude průser, když ho najde můj šéf. Což jsem si konkrétně vyložil tak, že:

- v práci lidi (včetně náčelníků) ví, že blog mám, řada má adresu, ale je jim to ukradený a nikdo sem nechodí,

- nepíšu anonymně - takže při psaní jsem si vědom od počátku, že píšu pod plným jménem, takže si za tím stojím; a za čím si stát nechci, tak o tom zkrátka nepíšu.

---
jarmik.pise.cz

16. 04. 2008 - 07:20

pavel: hm, čekal bych významný propad po přechodu. PR se skutečně hodí, protože pokud je ve slově větší konkurence má přednost ten s vyšším PR. Proto si lidé vyměňují ty malinké ikonky (ale stačí pouhý odkaz). Moje zkušenost je taková, že na vyhledavače je píše.cz (ale i poraďte.cz) kadet

---
pavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 07:52

jana*: I když miluješ grafy a sleduješ čtenost, podařilo se ti nepodlehnout a nedávat (krom aut a jmen) článečky kvůli čtenosti. To oceňuju. Kupříkladu článek o knize Ondřeje Neffa byl dobrý, ale jsi zjevně jediný na světě, kdo tu knihu četl, to se pak nějaká čtenost, dočtenost, neřkuli diskuze těžko hodnotí. Tak dál statečně odolávej sladkému mámení popularity!
Ale rozumím ti, mám na blogu Respektu oblíbenou Olgu Černou, když čtu její článečky a vidím, jak jí narůstá karma, tak vždy podlehnu takové závisti, že bych hned začala psát taky. Ale to bych to musela umět.

16. 04. 2008 - 07:59

keigi: Zajímavé. Podle měřáku je můj pagerank také 2 .

A ohledně přátel souhlasím. Já je začal využívat místo rss. Kliknu na přátele a vidím, co bych stejně jinak odebíral ve čtečce. Ale vědět, kdo mě má v přátelích, to ani nemusím. Ačkoliv jsem minule zabrousil do statistik píše a dostalo mě, jak jsem vysoko v tom hodnocení top blogů, či jak se to jmenuje.

---
keigi.pise.cz

16. 04. 2008 - 08:58

davidhavel: Ahoj, já mám PageRank "0"... to je číslo ... přátelé jsou super funkce, ale stejně bych je přejmenoval na "moji oblíbenci" či tak něco, přítel není přeci každý, jehož blog čtu... kdo mě má v přátelích bych nezveřejňoval, fakt by to mohlo být následně dost "vynucené", ale asi jsem někde přehlédl funkci kde se dá zjistit "pouhý počet"?!

---
davidhavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 09:01

pavel: myslím, že počet není nikde zveřejněn, protože není důležitý. Hodnotí se i rank jednotlivého hlasu. Tzn, že něčí "hlas" může převálcovat dalších pět s nízkým hodnocením

---
pavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 09:15

davidhavel: Asi trošku dotaz mimo mísu, ale já tak nerad hledám, že se musím blbě zeptat "a jak se vlastně hlasuje pro blog?" tím že ho mám v přátelích dosává automaticky ten přepočtený počet hlasů?

---
davidhavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 09:22

pavel: jo

---
pavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 09:24

davidhavel: Tak i když jsem línej, tak naštěstí né ještě úplně blbej

---
davidhavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 09:34

jarmik: Jana: No, vysloveně kvůli popularitě nepíšu nic Statistiky jmen jsem psal z vřelého zájmu (jsem prostě malý statistik) - teď je pravda, že se snažím tradici držet, ale není mi to proti mysli.

Auta nemají nějakou zvláštní čtenost - občas o nich něco napsat musim už proto, že já sleduju takový kvanta motoristickýho čtení už takový léta. Zejména pak Auto-motor-und-sport každoroční autokatalog čtu pořád dokola celý rok. To se občas projeví.

A když to vezmu ještě z jiné strany: i kdybych se začal strašně snažit mít větší čtenost, tak se bojím, že bych nové čtenáře nezískal a současné ztratil.

Pavel: jo - zvlášť zákaznické zkušenosti s kuchyněma máš fakt vychytaný

Keigi: a to Ti ještě nezapočítali pletení pomlázky. Až si toho pan google všimne, tak předběhneš idnes!

David: souhlas s tím slovem "přátelé" - dlouho jsem s tím měl taky problém. V podstatě si ale myslím, že to je problém českého jazyka, ne píše.cz Prostě my toho "přítele" máme strašně nafouknutýho, že jedině OldShatterhand + Vinnetou nebo nic. Já taky měl problém si zařadit mezi "přátele" nějaké cizí lidi. Ale pomohl jsem si jako Ty - prostě jsou to oblíbené. Taky jsem se podpořil překladem - když to vezmeš jako nějaký "my friends", tak je to vlastně v pohodě

(Ostatně "friends" má především táta všech komunitních serverů, a s takovou autoritou v oboru komunitních serverů bych nepolemizoval:o)).

---
jarmik.pise.cz

16. 04. 2008 - 09:37

jarmik: zpomněl jsem napsat, že myslím myspace.com jako ten centrální sdružovací server světa...

---
jarmik.pise.cz

16. 04. 2008 - 10:36

sargo: Tak mangelku jsi rozhodně pobavil.
Čtenost je ošemetná věc a... budu se opakovat... ale fakt nevím, co na tom všichni vidí Kdybych mohla zamezit náhodným návštěvám, byla bych nejraději. Jenže to samozřejmě z principu nejde, protože by zase nepřibývaly nové ovečky do houfu. Nicméně pro konkrétní čtenáře se mi píše nejlépe (i když jsou tam samozřejmě zároveň největší zábrany a sklony ke stylizaci )

Jana: na takové hlášky pozor, jmenuješ knihu, která je povinnou četbou každého scifisty! Jen na ni, na rozdíl od Harryho Pottera, nechodí fanynky z vyhledávačů.

Pavel: ještě se plánuje možnost přejmenování svých položek v menu? To by vyřešilo jisté pnutí se slovem "přátele". I když už jsem si zvykla, navíc jak je znám všechny čím dál lépe... Stejně nevím, čím by se to nahradilo. "Náhodní známí" těžko a mít anglické "my friends" v českém menu taky nic moc

---
sargo.pise.cz

16. 04. 2008 - 10:40

pavel: ano plánuje, občas si na to vzpomenu, když se mi nic nechce dělat nebo dělám něco jiného

uvažoval bych nad přejmenováním na "moje oblíbené blogy". Původně se to do menu nechtělo vejít, proto jsem tento nápad zahodil. Po roztažení na 950px je tam místa víc

---
pavel.pise.cz

16. 04. 2008 - 15:39

masha 008: Chtěla jsem si psát blog pro sebe a vadilo mi, že si to může každý přečíst.
Druhy blog už je uvolněnější asi hlavně pro to, že lidičky co přijdou už trošku znám a už se tolik nestydím. Pisu si stále pro sebe, ale už jsem si zvykla jsem i potěšena, když se někdo přijde mrknout.
Čím větší blogger individualista - intelektál, tím kvalitnější jsou i jeho čtenáři a to je dobře.

---
masha008.blbne.cz

16. 04. 2008 - 21:18

sargo: Chtěl hospodu, ale lezli mu tam lidi.

---
sargo.pise.cz

16. 04. 2008 - 22:44

dj-team: Já statistiky rád, velice rád. Kochám se jimi, dělám si grafy na cokoli. Dokonce stále počítám, kolik mne stojí km auta, hádej, budeš překvapen, jaké hodnotě to kulminuje!

Sleduji Tvé statistiky zde vlevo a překvapuje mne, že i přes přesun některých článků sem se ty statistiky drží s takovým rozdílem. Náš starý blog má také stejnou nebo vyšší návštěvnost a to tam od prosince nepřibyl žádný text. Zajímavé. Srovnávám to s blogem pana LK, který nepíše (buduje) a týdenní návštěvnost mu neklesne pod 88.

Přátelé - trefně popsáno všemi, intenzivně využívám, mám ale problém, musím již třídit a nečtu články, které mne nezaujmou, nestíhám (studuji statistiky)

Měříš zdejší provoz i jinak než vestavěným počitadlem?

Tvůj popis blogování po úvaze přijímám, postupně do této fáze dospívám a asi není daleko doba, kdy se rozhodnu "psát" pod vlastním jménem. V práci to taky vědí a kolikrát na tu strunu hraju

---
dj-team.pise.cz

16. 04. 2008 - 22:45

dj-team: Sargo: raději si zapni počítadlo, ať máme vzor

---
dj-team.pise.cz

16. 04. 2008 - 22:50

jarmik:
DJ: Vysvětlení ohledně počítadel vlevo.

1. Toplist měří oba blogy, je to součet.

2. Píše.cz měří jen píše.cz Mám tam nastaveno, že jedna IP se počítá jen jednou denně. Takže, s výjimkou Tebe samozřejmě, je to asi nejreálnější číslo, kolik lidí to čte.

Na starý blog chodí vlastně už jenom lidi z vyhledavačů: zpravidla se tam dostanou spíš omylem a rychle prchají.

---
jarmik.pise.cz

17. 04. 2008 - 21:07

dj-team: ad 1. - ztráta iluzí, teeda.
ad 2. - neboj, krom víkendu se na blogy dívám jednou denně, tudíž na jedno přihlášení a jednu IP adresu. Počítadlo tedy nekecá. Přísahám.

Přemýšlím o tom slovní spojení "náhodní čtenáři z vyhledávačů", ale já když se někam dostanu při hledání něčeho, abych si udělal obrázek. No a když už najdu info, tak si ty stránky proklepnu, abych si udělal obrázek o důvěryhodnosti. No a pak se většinou stanu pravidelným čtenářem. Proto, dle sebe, náhodné čtenáře nepodceňuji (ale vědomě lacině nelákám).

---
dj-team.pise.cz

17. 04. 2008 - 22:29

jarmik: DJ: jenže jakožto uživat google analytics taky víš, že když si dáš statistiku "key words", tak vidíš i jak dlouho průměrně strávil ten vyhledávájící na mém blogu a kolik stránek si prohlédl. Drtivá většina tu strávila 0:00 minut a prohlédla si 1 stránku: neznám přesně metodiku, ale nejspíš to znamená, že sem vůbec nepřišel, jenom vyhledavač načetl do přehledu výsledků vyhledávání pár prvních slov a náhled stránky (?).

---
jarmik.pise.cz

16. 04. 2008 - 23:52

sargo: DJ: zas tak extra čtenost nemám Co nepíšu o těhu, ale o batoleti, silně mi poklesla Z toho je myslím dobře vidět, že jsou to jen čísílka z vyhledávačů

---
sargo.pise.cz

19. 04. 2008 - 23:28

kobliha: Měla jsem dřív blog, který byl hodně navštěvovaný. A přiznám se, že jsem témata vybírala podle toho, aby byly články čtené. Pak mě to přestalo bavit. Nebylo to upřímné.
A tak jsem se vykašlala na soutěžení ve čtenosti a píšu o věcech, které mě baví. A je mi líp
Jinak s Tebou souhlasím, co se vyhledávačů týče. Článek, ve kterém jsem zmínila Dádu Patrasovou, je hodně čtený (v Seznamu se po vyhledání hesla Patrasová, příp. Dáda Patrasová, objeví na první straně).

---
kobliha.pise.cz

14. 04. 2015 - 15:39

tlapka: Vypadá to zajímavě. Jak se google analytics propojuje s blogem? Vkládá se to přes HTML kód, nastavuje se to čistě v googlu nebo jak?

---
tlapka.pise.cz